تبلیغات
Ž - سوپر فودهای پاییزی

:درباره وبلاگ

:آرشیو

:پیوندها

:نویسندگان

:آخرین پستها

آماروبلاگ

یکشنبه 10 آبان 1394-04:27 ب.ظ



جام‌جم سرا | سوپر فودهای پاییزی

  • جام‌جم سرا | سوپر فودهای پاییزی

    به گزارش جام جم سرا به نقل از لاپلاس ، هوا در حال سرد تر شدن است و حالا باید از میوه های شگفت انگیز این فصل استفاده کنیم. سوپرفودها ، استخوان ها را ساخته ، از بیماری های مزمن جلوگیری می کنند، بینایی را بهبود بخشیده و حتی حضورذهن شما بهتر می کنند. حال خواص آنها را بشناسید و در رژیم غذایی خود بگنجانید ، می توانید به صورت پیش غذا ، غذا ، دسر ، سالاد ، آبمیوه ، سوپ ، سس و .. از آنها استفاده کنید ، فراموش نکنید تا جایی که راه داشته باشد از پوست میوه ها هم استفاده کنید !

    سیب

    شیرین یا ترش ، سیبها انتخاب فوق العاده ای برای خوردن به صورت خام یا پخته هستند. اما حتما پوست سیب را هم بخورید چون سرشار از فلائونوئید مفید برای سلامتی قلب است . فواید سلامتی :
    • سرشار از آنتی اکسیدان
    • 4 گرم فیبر در هر وعده از آن

    کلم بروکسل

    اگر خوب درستش کنید این سبزی مزه ای بی نظیر دارد . بهتر است آن را با سس تند و یا سس دلخواهتان مثل سرکه بالزامیک مخلوط کنید .فواید سلامتی :
    • 1/2 فنجان از آن حاوی ویتامین K مورد نیاز روزانه شماست
    • منبع بسیار خوب ویتامین B
    • منبع خوبی از آهن

    گلابی

    طعم شیرین و آبدار گلابی موجب محبوبیت آن در بین همه است، پختن گلابی می تواند عطر و طعم افسانه ای آن را بیرون بکشد ، بنابراین سعی کنید پخته آن را امتحان کنید. فواید سلامتی :
    • منبع خوبی از ویتامین C و مس
    • 4 گرم فیبر در هر وعده

    شلغم

    لازم نیست فقط وقتی سرما می خورید شلغم بخورید ، می توانید آن را به سوپ اضافه کنید و یا با زنجبیل، عسل یا لیمو ، کباب کنید. فواید سلامتی :
    • منبع خوبی از فیبر
    • منبع خوبی از ویتامین C

    گل کلم

    عطر و طعم دلچسب گل کلم ، کنار بشقاب غذا در زمستان عالی است. می توانید آن را بخارپز کنید یا خرد کنید و در سوپ بریزید . فواید سلامتی :
    • دارای موادی که به جلوگیری از سرطان کمک می کند
    • کلسترول را کاهش داده و منبع عالی ویتامین C است

    کدو تنبل

    کدو تنبل غیر از شب هالووین کاربردهای بیشمار دیگری نیز دارد!. طعم شیرین و بافت مرطوبش آن را برای پای، کیک، و حتی پودینگ ایده آل می کند ! فواید سلامتی :
    • دارای اسیدهای چرب امگا 3
    • منبع عالی از ویتامین A و B
    • سرشار از پتاسیم
    • تامین کننده بیش از 20٪ ازفیبر مورد نیاز روزانه

    انــار

    این میوه خوشمزه مثل یک مخزن عالی آنتی اکسیدان است.از آب انار برای سالاد و چاشنی انواع غذاها می توانید استفاده کنید. فواید سلامتی :
    • طبق مطالعه انجام شده در UCLA ،آب انار بیشتر از شراب قرمز دارای آنتی اکسیدان است
    • منبع خوبی از ویتامین C و ویتامین B

    کیوی

    با استفاده از این میوه می توانید عطر و طعم جدیدی به دستور العمل های غذایی خود اضافه کنید . کیوی ترکیب فوق العاده ای با توت فرنگی، طالبی یا پرتقال ایجاد می کند و می توان با ترکیب آن با آناناس یک نوع ترشی درست کرد . فواید سلامتی :
    • ویتامین C بیشتر از پرتقال
    • منبع خوبی از پتاسیم و مس

    گریپ فروت

    مزه خاص گریپ فروت در مقایسه با سایر میوه های خانواده مرکبات آن را متمایز می کند . آن را به مخلوط سبزیجات اضافه کنید، یا با آووکادو و میگو میل کنید ، و یا اینکه از یک لیوان از آب تازه غنی از آنتی اکسیدان آن لذت ببرید . فواید سلامتی :
    • حاوی بیش از 75 درصد ویتامین C توصیه شده روزانه
    • منبع خوبی از لیکوپن
    • دارای پکتین، که نشان داده شده است برای کاهش کلسترول خون مفید است

    نارنگی

    می توانید از نارنگی های کوچک و شیرین در دستورات غذایی پاییزی استفاده کنید. طعم مورد علاقه ما ترکیب آنها با بادام، خرما و عسل است . آب نارنگی را با روغن، سرکه و زنجبیل در سس استفاده کنید . فواید سلامتی :
    • منبع خوبی از ویتامین C
    • منبع خوبی از بتا کاروتن




نظرات() 

تاریخ آخرین ویرایش:- -


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر